“Tojota ajgo”: Zabavan i praktičan

P. ŽIVKOVIĆ

27. 01. 2015. u 16:23

Druga generacija "tojote ajgo", koja je krajem prošle godine krenula i u osvajanje srpskog tržišta s početnom cenom od 8.360 evra, nema mnogo dodirnih tačaka s prethodnikom

“Тојота ајго”: Забаван и практичан

DRUGA generacija "tojote ajgo", koja je krajem prošle godine krenula i u osvajanje srpskog tržišta s početnom cenom od 8.360 evra, nema mnogo dodirnih tačaka s prethodnikom.

Nastala je po ideji Akija Tojote (a šefovska se ne poriče), da japanska kompanija napravi još bolji, zabavniji automobil za vožnju. Jasno, uz vrhunski kvalitet kojem "Tojota" teži.

Dizajn novog "ajga" nazvan je "J-Playful", što ga povezuje s modernom japanskom mladalačkom kulturom koja favorizuje snažne i naglašene oblike i forme.

Od sada već kultnog novog "X" dizajna prednjeg dela, do čitave lepeze opcija prilagođenih vlasniku, kompletan "stajling" i inženjerske akrobacije u novom "ajgu" osmišljeni su tako da budu zabavni.

- Moj najveći izazov bio je da stvorim automobil u koji će ljudi da se zaljube - rekao je David Terai, glavni inženjer novog "ajga". - Tradicionalno, izgled automobila iz A segmenta je ograničen praktičnošću i kompaktnim dimenzijama, kao i cenom. Ali ti automobili uglavnom nisu poželjni. Elementi zbog kojih zaista želite automobil i zbog kojih iznova i iznova čitate katalog dok odlučujete o kupovini, često su predmet kompromisa. Dizajn je u drugom planu i ne možete da odaberete previše opreme.

Test ekipa "Novosti" upravo je želela da proceni da li su "Tojotini" magovi uspeli da ispune ove ciljeve.

Iako se ukusi razlikuju, rekli bismo da je "ajgo" sada dopadljiv, atraktivan, zanimljiv automobil. Ispoštovana je i "nova moda" takozvane personalizacije automobila, pa oko 10 delova na vozilu može vrlo lako (i jeftino) da se zameni (boja, oblik) po želji kupca.

Cenovno, "ajgo" je takođe pun pogodak. Takav kvalitet i nivo opreme moraju da zabrinu konkurenciju u A segmentu - za taj novac.

Mladi vozači ne mogu bez savremenih džidžabidža, pa je "ajgo" opremljen "tač-skrin" ekranom od sedam inča s multimedijalnim sistemom, a za konekciju sa "smartfonom" zadužena je "mirorlink" veza.

"Ajgo" se vozi kao i sve "tojote" - glatko i udobno. Motor na testu, "trocilindraš" sa 998 kubika, sasvim je dovoljan za vozilo ovakvog tipa. Pri tome, ovaj motor je izuzetno štedljiv, a ono što naše ljude trenutno mnogo ne zanima, za razliku od vascelog modernog sveta, emisija ugljen-dioksida u atmosferu veoma je niska, 88 grama po pređenom kilometru.

Zanimljivo je da je "ajgo" duži od prethodnika za 25 mm, a da je visina smanjena za pet milimetara. Razmak između točkova je veći za osam milimetara. Tako je "ajgo" dobio na unutrašnjem prostoru, povećan je i prtljažnik, a zbog povećane širne među točkovima stabilniji je u vožnji. Manja visina je poboljšala aerodinamičnost, što je rezultiralo nižom potrošnjom.

Još neke "sitnice" su doprinele povećanju komfora u vozilu. Smanjen je ugao upravljača sa 28 na 26,6 stepeni, snizili su prednja sedišta za 10 mm i opremili vozačevo sedište podešavanjem po visini. Dužina putničkog prostora povećana je za devet milimetara, uz 20 milimetara šire naslone za ruke, što dodatno doprinosi komforu na prednjim sedištima.

Zapremina prtljažnika povećana je za 29 litara, na 168 litara. Takođe je olakšan pristup zbog 75 mm šireg otvora prtljažnog prostora.

Naravno, "ajgo" ima sve savremene sisteme pomoći za vozača, od ABS-a i ESP-a do pomoći pri kretanju na uzbrdici. Zanimljivo je da je instalirana i kamera za vožnju unazad, pa je parkiranje, koje je ionako bilo izuzetno lako, s obzirom na gabarite vozila, sada prava pesma.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije